iphone και διδασκαλία

Το άρθρο που δημοσιεύεται στο biologyinschool  το βρήκα ενδιαφέρον.

Τι γνώμη έχετε;

(Αφού διαβάσετε όλο το άρθρο)

Πηγή

  1. #1 by elenaell on 26 Μαρτίου, 2008 - 5:37 μμ

    Στέκομαι σε δυο σημεία του άρθρου:
    Το 1ο είναι ότι και οι εμπνευστές του θεωρούν το iphone όχι ένα μόνιμο εργαλείο στην τάξη αλλά εναλλακτικό όταν η δομή και η δυναμική του μαθήματος το επιτρέπει.
    Το 2ο είναι ότι προτείνουν να χρησιμοποιούν οι μαθητές συσκευές που αποτελούν καθημερινότητα γι’ αυτούς, προς όφελος του μαθησιακού αποτελέσματος.
    Έχουμε και λέμε: οι δικοί μας μαθητές και μάλιστα του δημοτικού, σίγουρα έχουν μια σχετική εξοικείωση με τους υπολογιστές, άρα η εναλλακτική αξιοποίηση τους, σίγουρα κάτι θα προσφέρει ως προς το ελκυστικό και ουσιαστικό μάθημα που προτείνει και το άρθρο.
    Δεν είμαι όμως σίγουρη για την εξοικείωση τους (αλλά και την οικονομική άνεση τους) να έχουν όλοι (οι μεγάλες τουλάχιστον τάξεις) iphone, ώστε να εργαστούμε και με αυτά.
    Είμαι υπέρ της εξέλιξης και της προόδου (όπως θα έχετε καταλάβει) αλλά κρατώ επιφυλάξεις και «συγκρατημένες αισιοδοξίες» για το πόσο γρήγορα και σωστά θα γίνουν όλα αυτά στην ελληνική εκπαιδευτική πραγματικότητα του δημοτικού μάλιστα.
    Και εννοώ από τους υπολογιστές, τα λαπτοπ μέχρι τα κινητά και τα άιφοουν… Πιθανώς αξίζει να δοκιμάσουμε, βέβαια.

  2. #2 by elenaell on 26 Μαρτίου, 2008 - 8:06 μμ

    Στη διαδρομή από τον οδοντίατρο και πίσω, σκέφτηκα ότι χρειάζεται να προσθέσω στο παραπάνω σχόλιο ότι πέρα από τη δική μας καλή διάθεση, θα πρέπει να προσγειωθούμε και να υπολογίσουμε αυτό που βρήκαμε πίσω γυρνώντας από την επιμόρφωση. Τάξεις που μας περίμεναν με ένα τάδε επίπεδο, συναδέλφους με μία δείνα συμπεριφορά και διεύθυνση με τις καχυποψίες και τις επιφυλάξεις της. Με εξαίρεση μάλλον τους συναδέλφους διευθύντες που πήραν μία γεύση από όλη αυτή την καινοτομία και κατά συνέπεια ενδέχεται να στηρίξουν τους δασκάλους με τις νέες ιδέες.
    Οι άλλοι όμως; Ο δρόμος και δύσκολος είναι και μακρύς.

  3. #3 by mcsotos on 27 Μαρτίου, 2008 - 7:10 μμ

    Υπάρχει μια εξαιρετική παρουσίαση που δίνει ένα παράδειγμα πώς μπορεί να χρησιμοποιηθεί το κινητό τηλέφωνο και τα sms στη διδασκαλία, κάπου πριν από μερικούς μήνες, στο grigoris’s weblog, διάβασα ένα σενάριο πώς να χρησιμοποιηθεί το psp στη μάθηση… και αν θυμάστε κάπου μετέφρασα μια παρουσίαση που δίνει την απάντηση στο 2ο σχόλιο της elenaell…
    «Τι θα γινόταν… αν τους ακούγαμε» .
    Επιφυλάσσομαι να ανεβάσω τις 2 παρουσιάσεις όταν ποστάρει και κανείς άλλος…
    Στο θέμα μας τώρα το 2003 ο κ. Χατζηλάκος έγραφε ότι για να εφοδιαστούν με Η/Υ χρειάζεται 1-2 χρόνια, για να επιμορφωθούν όλοι οι εκπαιδευτικοί θα χρειαστούν 4-5 χρόνια, για να αλλάξει το σχολείο απαιτούνται 2 γενιές.
    Αυτό ας το λάβουμε σοβαρά υπόψη για να μη μας κυριεύσει η απογοήτευση. Υποθέτω ότι λόγω αδράνειας η αρχή θα είναι φοβερά αργή με πολλά προβλήματα, ελπίζω ότι όσο περνά ο καιρός η αλλαγή του σχολείου θα επιταχυνθεί.

  4. #4 by christos on 30 Μαρτίου, 2008 - 8:38 μμ

    Όλα είναι θέμα …πολιτικής σκέψης!
    Δηλαδή πως βλέπουμε και αντιμετωπίζουμε τις καταστάσεις!
    Ας πάρουμε για παράδειγμα την προβληματική περίπτωση στην Αμάρυνθο Ευβοίας με τα κινητά, που είχε σαν αποτέλεσμα την απαγόρευση χρήσης των κινητών στις τάξεις. Για να διαμορφώσουμε πολιτική άποψη στο θέμα ας σκεφτούμε κάτι λιγότερο φορτισμένο συναισθηματικά και τεχνολογικά: τι θα κάναμε αν ακούγαμε έναν μαθητή μας να βρίζει στο διάλειμμα; Θα απαγορεύαμε σε όλους τους μαθητές να μιλάνε; ή θα τους διδάσκαμε σωστούς τρόπους επικοινωνίας και συμπεριφοράς; Μάλλον το δεύτερο, αφού σκεφτόμαστε ως δάσκαλοι και όχι ως διοικητικοί υπάλληλοι!
    Ας σκεφτούμε τώρα πολιτικά και για την πρώτη προβληματική περίπτωση. Δεν θα ήταν προτιμότερο να διδάξουμε τη σωστή χρήση των κινητών στο σχολείο και να προχωρήσουμε στην παιδαγωγική τους αξιοποίηση αντί με διαταγές και υστερίες να απαγορεύουμε ένα μέσο επικοινωνίας που το χρησιμοποιούν όλοι τώρα πλέον, ακόμη και τα μικρά παιδιά;
    Όταν σκεφτόμαστε με όρους παιδαγωγικής, όλες οι αποφάσεις μας είναι πλέον εύκολες και αυτονόητες!

Σχολιάστε