Καλημέρα, καλημέρα…

Καλημέρα! Με γεια μας!

Το δίκτυο σχολικής καινοτομίας είχε κάνει το φθινόπωρο πρόσκληση συμμετοχής στα σχολεία, και όσο εμείς διαβάζαμε για τις εξετάσεις έκαναν και μία ημερίδα στο Ευγενίδειο για τη δομή του και τη δράση του. Ακόμη έχει και προτάσεις εκπαιδευτικών που θα μπορούσαν να γίνουν και διδακτικά σενάρια με χρήση ΤΠΕ… (λέω γω τώρα…)

Καλή αρχή στο νέο μας μπλογκ!

, ,

  1. #1 by ΚΡΕΜΜΥΔΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ on 28 Μαρτίου, 2008 - 10:54 μμ

    Αυτό το Δίκτυο σχολικής καινοτομίας νομίζω πως αναφέρεται ως πρωτοβουλία γνωστού οργανισμού και για το λόγο αυτό έχει ήδη επικριθεί.
    Επειδή ήδη σε άλλη σχετική ανάρτηση γίνεται λόγος για αξιοποίηση προτάσεων εκπαιδευτικών, και για να μείνω συνεπής ως προς το προφίλ μου, αγώ θα έλεγα πως πρόκειται για εκμετάλλευση των εκπαιδευτικών.
    Επίσης με αφετηρία το γεγονός πως αρκετά σκουπίδια κυκλοφορούν στο Διαδίκτυο, χαμένος χρόνος αν μη τι άλλο, διερωτώμαι αν υπάρχει στο συγκεκριμένο δίκτυο κάποια επιστημονική επιτροπή που αξιολογεί τις προτεινόμενες διδακτικές προτάσεις ή λειτουργεί με τη λογική όσοι πιστοί προσέλθετε;
    Δε μιλάω για λογοκρισία, αλλά για μια αξιόπιστη τοποθεσία στην οποία θα παρέχεται η δυνατότητα ανατροφοδότησης των προτεινόμενων εκπαιδευτικών σεναρίων, ώστε να προκύψει κάποια στιγμή μια βάση δεδομένων με κεπαιδευτικά σενάρια καταρχήν υλοποιήσιμα, που έχουν δοκιμαστεί στην εκπαιδευτική πράξη, που θα αναδεικνύουν την πρόσθετη διδακτική αξία των ΤΠΕ (αν χρησιμοποιηθούν) και ό,τι άλλο τελοσπάντων νομίζετε…

  2. #2 by christos on 30 Μαρτίου, 2008 - 9:12 μμ

    Υπάρχει μια παροιμία που αποδίδεται στον σύντροφο Μάο, αλλά δεν νομίζω ότι το είπε αυτός (όποιος γνωρίζει τον εμπνευστή ας μας διαφωτίσει) που λέει: «Δεν έχει σημασία τι χρώμα έχει η γάτα, αρκεί να πιάνει τα ποντίκια» και στο δίκτυο σχολικής καινοτομίας μάλλον αυτό έχει σημασία.
    Η παιδεία είναι εθνική υπόθεση και δεν έχει σημασία ποιος παίρνει τις πρωτοβουλίες προώθησής της. Αν την πρωτοβουλία την έχει το κράτος – που είναι πολύ στενότερη έννοια της εθνικής – ή ιδιώτες ή με συνεργασία και των δύο (όπως στην προκειμένη περίπτωση) αυτό μου είναι παντελώς αδιάφορο. Εξάλλου εδώ δεν έχουμε μόνο τον Οργανισμό Λαμπράκη αλλά κάνα εφτάρι ακόμη ιδιωτικούς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς και το υπουργείο. Για περισσότερα στο: http://tovima.dolnet.gr/print_article.php?e=B&f=15322&m=A50&aa=1
    Όσο για την αξιόπιστη τοποθεσία κρίσης και ανατροφοδότησης εκπαιδευτικών σεναρίων, ε… αυτό συζητούσαμε στο χτεσινό τραπέζι των ΠΑΚΙΤΩΝ! Υλοποιείται σύντομα…

  3. #3 by mcsotos on 30 Μαρτίου, 2008 - 11:11 μμ

    Γεωργία, προσωπικά με ενοχλεί αυτή η απαξίωση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.
    Κάποια στιγμή θα πρέπει να δεχτούμε την ποιοτική πρωτοβουλία από όπου κι αν προέρχεται.
    Η πύλη της Ελληνικής γλώσσας με χρηματοδότηση της ΕΕ είναι μια αξιόπιστη πηγή. Δεν είναι «κρατική».
    Το Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού δεν είναι κρατικό, νομίζω ότι από πίσω είναι ο Ευφραίμογλου.
    Να μιλήσουμε για τη μουσειακή παιδεία; Αν εξαιρέσουμε την Χατζηασλάνη που είναι πρωτοπόρος, νομίζω το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης έκανε τις πρώτες μουσειοβαλίτζες.
    Η Σχολή Μαρούδα, τα δύσκολα χρόνια της δικτατορίας που για να προσληφθεί ένας δάσκαλος έπρεπε να έχει πιστοποιητικό κοινωνικών φρονημάτων, προσελάμβανε τους αριστερούς δασκάλους. Αυτό έδωσε μια προοδευτικότητα με πολλές καινοτομίες σε αυτό αλλά και στα ανάλογα ιδιωτικά σχολεία. Ο πρώτος μου διευθυντής, στη σχολή Ι.Μ. Παναγιωτόπουλου ήταν ιδρυτής του Κέντρου Μαρξιστικών Ερευνών μετά τη μεταπολίτευση, ε! δεν ήταν ο οποιοσδήποτε διευθυντής, είχε ουσία.
    Ο δημόσιος τομέας έχει την ευκαιρία να προτείνει πολλές καινοτομίες αλλά δυστυχώς η έλλειψη εθνικής εκπαιδευτικής πολιτικής υποχρεώνει την εκπαίδευση να ακολουθεί την πολιτική. Πχ, το πρόγραμμα Μελίνα, ατόνησε και διαλύθηκε. Το ολοήμερο σχολείο, διαφορετικά- πιλοτικά σχεδιάστηκε και αλλού κατέληξε.
    Ας κρίνουμε, με αυστηρότητα, ένα πρόγραμμα από την πρότασή τους.
    Και με την ίδια αυστηρότητα ας κρίνουμε και το Π.Ι. και όλους τους κρατικούς φορείς που ασκούν εκπαιδευτική πολιτική.

    Όλα αυτά τα έγραψα και ελπίζω να μην σε αποπήρα 😉 επειδή το ιστολόγιο εμπεριέχει το διάλογο ως δομικό στοιχείο.

  4. #4 by ΚΡΕΜΜΥΔΙΩΤΗ ΓΕΩΡΓΙΑ on 1 Απριλίου, 2008 - 1:49 μμ

    Απλώς εκφράζω τις επιφυλαξεις μου και αναρωτιέμαι αν κάποιος από σας το είδε κι έχει να καταθέσει την προσωπική του εμπειρία.

  5. #5 by mcsotos on 2 Απριλίου, 2008 - 9:14 μμ

    Με εισήγηση του Ιδρύματος Λαμπράκη, το Ίδρυμα Ευγενίδου, το Ίδρυμα Α. Γ. Λεβέντη, το Ίδρυμα Ι. Φ. Κωστόπουλου, το Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης, το Ίδρυμα Μποδοσάκη, το Ίδρυμα Σταύρου Νιάρχου, το Κοινωφελές Ίδρυμα Άλέξανδρος Ωνάσης και το Ίδρυμα Λαμπράκη

    Γιατί εστιάζουν στο τελευταίο ίδρυμα; ΔΕΝ τα παίρνω από τον Λαμπράκη, μακάρι να έβρισκα άδηλους πόρους…

    Θεωρώ ότι έχεις την εκπαίδευση και κυρίως τη γνώση να αξιολογήσεις ένα δικτυακό τόπο. Πολλές φορές είχα υποκλιθεί, και υποκλίνομαι, στις παιδαγωγικές διδακτικές απόψεις αλλά κυρίως στη σκέψη σου.

    Σε μια 5λεπτη περιήγηση βρήκα την επιστημονική επιτροπή:

    ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ

    «Επιστημονική Ομάδα «Δικτύου Σχολικής Καινοτομίας»

    * Ελένη Καραντζόλα
    * Ευγενία Κολέζα
    * Παύλος Κάβουρας
    * Γεράσιμος Κουζέλης

    Διαμορφωτική Αξιολόγηση
    Γιώργος Μαυρογιώργος «

    Απλά το πρότεινα ως μελέτη περίπτωσης. Άλλωστε δόξα τω διαδίκτυω ουδέν κρυπτό.

    Για τη συνολική δράση μπορείς να ρίξεις μια ματιά:

    http://www.protovoulia.org/initiative.html

Αφήστε απάντηση στον/στην mcsotos Ακύρωση απάντησης